Klachtenprocedure

Ondanks onze kwaliteit en inzet kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze kraamzorg. Bespreek dit met je kraamverzorgende, vaak biedt dat direct verbetering. Komen jullie er niet uit, bel ons, we proberen dan een oplossing te vinden.

Afhandeling van klachten:

  • Klachten kunnen schriftelijk worden ingediend via info@newcare-kraamzorg.nl.
  • Klachten worden binnen 14 dagen inhoudelijk beantwoord en van passende oplossing voorzien. Indien deze termijn in alle redelijkheid niet haalbaar is, wordt dat binnen 14 dagen aan de cliënt kenbaar gemaakt.
  • Komen we er samen niet uit? New Care Kraamzorg is lid van Coöperatie Kraamzorggroep (KZG). Als lid van de coöperatie KZG hebben wij ons verbonden aan de klachtenregeling van Coöperatie KZG. Deze klachtenregeling kun je hier vinden.

Heb je een klacht?

Het is belangrijk dat je goed terug kijkt op de kraamperiode. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te verzorgen. Het is prettig als het contact met ons zo goed mogelijk verloopt en je tevreden bent over de geleverde kraamzorg. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

New Care Kraamzorg is lid van de Coöperatie Kraamzorggroep (coöperatie KZG). Als lid van de coöperatie KZG hebben wij ons verbonden aan de klachtenregeling van de coöperatie KZG. Deze klachtenregeling kun je hier vinden.

Bespreek je klacht

Zit je met vragen? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. Wij nemen graag de tijd om naar je te luisteren. Vind je het fijner om jouw klacht te mailen, dan kan dit naar info@newcare-kraamzorg.nl. Wij zullen dan z.s.m. doch binnen 3 werkdagen een reactie geven. En als daar behoefte is een (bel) afspraak maken.

Komen wij er niet uit?

Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Schakel dan de klachtenfunctionaris in. Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris is telefonisch bereikbaar op 0341-741024 Je kunt ook een e-mail sturen naar klachtenfunctionaris@cooperatiekzg.nl

Geschilleninstantie

Mocht het contact met de klachtenfunctionaris niet voldoende zijn, dan kun je de klacht voorleggen aan een erkende Geschilleninstantie. Deze onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Wij zijn/ik ben via de coöperatie KZG aangesloten bij de Geschillencommissie Kleinschalige zorgaanbieders te Gorinchem. Zie voor meer informatie www.geschillenindezorg.nl

Veelgestelde vragen

Antwoorden op veel vragen rond de kraamweek vind je hier.

Ook hier kijken we naar de hoeveelheid uren die nog vanuit de basis staan en die delen we in samenspraak op over de resterende dagen in jullie kraamweek.

Ja wij werken met alle verzekeraars samen via Coöperatie KZG ( Kraamzorggroep)

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat jullie geen klik voelen met de kraamverzorgende. Wij vragen je dan altijd om even contact op te nemen met kantoor. We zullen dan alles eraan doen om een wisseling te maken. Voel je niet schuldig, we zijn mensen en soms klikt het niet. Dit is niets persoonlijks. Voor ons en onze kraamverzorgende is het belangrijkste dat jullie je prettig voelen in jullie eigen huis. Dit is een must voor een zorgeloze kraamtijd.

Meer weten over onze kraamzorg dienstverlening?

Heb je nog vragen of zou je meer informatie willen rondom onze kraamzorg. U kunt ons contactformulier invullen, bellen of mailen, wij antwoorden altijd  binnen 3 werkdagen. 

CTA-New-Care-Kraamzorg.png